Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen die van toepassing zijn op het bestellen, kopen, digitaal aanleveren, aanbrengen en verwijderen van stickers.

Bij Digitalesticker.nl kun je terecht voor onder andere vinylstickers, raamstickers, textielstickers, vloerstickers en statische stickers.

  • Wat zijn de gemiddelde levertijden?
    • De levertijd hangt af van de verzendmethode die je kiest. Ons streven is uiteraard zo vlug mogelijk. Gemiddeld heb je de bestelling van je stickers binnen vijf werkdagen in huis. Spoedleveringen zijn mogelijk.

      Onze drukkerij bevindt zich in Twello bij Apeldoorn. Eventueel kun je in overleg je bestelling zelf ophalen, dit kun je online aangeven bij je bestelling. Mocht de levertijd afwijken, dan nemen we altijd zo snel mogelijk contact met je op.

  • Wat zijn de standaard afmetingen?
    • Wij leveren jouw stickerontwerp in diverse standaardafmetingen, kijk hier voor alle maten. Wil jij liever een sticker op maat? Geef dit aan in het bestelmenu. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de klantenservice.

      De standaardafmetingen zijn altijd in vormen als een vierkant, rechthoek of cirkel. Bedenk dat we afwijkende vormen bijna altijd kunnen realiseren.

  • Wat zijn de aanlever voorwaardens?
    • Graag ontvangen we jouw ontwerp in een van de vectorbestandstypes. Deze bestanden zijn voor ons het makkelijkst leesbaar en goed te verwerken. Vectorbestanden zijn: PDF, PSD, CDR, AI en EPS.

      Overige types zijn bijvoorbeeld JPG of GIF, die door hun pixelopbouw bij afdruk een lagere kwaliteit hebben. Neem bij twijfel contact met ons op!

  • Kan ik een sample aanvragen vooraf?
    • Op verzoek sturen wij samples naar klanten van eerdere gemaakte opdrachten. Eventueel maken wij een fysieke proefdruk van je eigen ontwerp. Door de hoge kosten kan dit alleen na overleg.

      Nadat je akkoord gaat, weten we zeker dat alles naar tevredenheid is, starten wij de productie en volgt levering.

  • Vragen over bestellen stickers
    • Antwoorden op de bekende bestelvragen:

      • De prijzen staan zowel met en zonder BTW genoemd.
      • Afrekenen kan met de gangbare betaalmethodes.
      • Elke zending gaat via PostNL, grote orders worden verzonden als pakket.
      • Retourneren kan als de zending aan deze voorwaarden voldoet.
      • Achteraf of op rekening betalen is mogelijk op afspraak.
      • Belgische klanten hebben hogere verzendkosten en kunnen een nul procent BTW-bon ontvangen.
      • Zonder probleem verzorgen wij een blanco levering (zonder ons logo) of een bestelling met een ander factuuradres.
  • Mijn stickers zijn niet goed, hoe kunnen we dit oplossen?
    • Als blijkt dat door een fout van onze kant de bestelling van jouw sticker redelijkerwijs niet aan de voorwaarden of afspraak voldoet, kijken we naar een passende oplossing.

      In dat geval maken wij dan in de regel zo spoedig mogelijk een nieuwe drukgang om jou als klant tevreden te stellen. Meld bij een klacht altijd het ordernummer en mail eventueel foto’s.

  • Wat gebeurt er als mijn bestelling niet wordt bezorgd?
    • Hoewel het bijna nooit voorkomt, kun je hiermee een keer te maken krijgen. In de regel wachten we eerst een paar dagen, want mogelijk is er een fout bij de postbezorger of ligt de bestelling nog bij een van de omwonenden.

      Mocht dat niet zo zijn, neem dan altijd contact met ons op. Samen kunnen we dan kijken naar een passende oplossing.

  • Kunnen er kleurverschillen zijn op stickers?
    • In theorie kan er eigenlijk geen kleurverschil zijn, of deze is net zichtbaar voor het menselijk oog.

      Bedenk dat iedereen op een laptop, telefoon of tablet de kleurafstelling iets anders heeft afgesteld. Dit kan een vertekend beeld geven. Wij werken immers met precies hetzelfde digitale bestand als jij ons toezond.

  • Zijn de stickers geschikt voor buiten?
    • Wij drukken elke sticker op een goede buitenkwaliteit. Afgaande op de weerssituatie in Nederland mag je er dan van uitgaan dat ze minstens drie jaar in goede staat blijven.

      Als je zeker weet dat stickers alleen maar voor binnengebruik zijn en niet voor bijvoorbeeld een auto, dan kun je stickersoorten uitkiezen die daarbij passen en lager in prijs kunnen zijn.

  • Moet ik een persoonlijk account aanmaken op de site?
    • Dit is niet verplicht, maar kan wel in je voordeel werken. Voorbeelden zijn dat je dan makkelijker een herdruk kunt regelen en je eigen bestelgeschiedenis kan inzien.

      Denk naast een account ook aan de aanmelding op een e-mail nieuwsbrief of like ons op je social media. Je bent dan altijd op de hoogte van kortingsacties of leuke stickerideeën voor zowel ondernemers als particulieren.

  • Kan ik stickers met spoed bestellen?
    • Als je binnen één of twee dagen je stickers in handen wil hebben, is een levering eerder dan de standaard levertijd mogelijk. Wij proberen dan je opdracht zo efficiënt mogelijk in te roosteren en te realiseren.

      Afhankelijk van de gewenste hoeveelheid kunnen we soms al de volgende dag leveren. Wel wordt dan een bescheiden bijbetaling in rekening gebracht.

  • Is het mogelijk een bestelling van stickers te wijzigen of annuleren?
    • Een wijziging of annulering van een opdracht is mogelijk als na het door jou afgegeven akkoord de productie nog niet in gang is gezet.

      Neem in dit soort gevallen zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice en dan kijken we samen naar een geschikte oplossing.

  • Doet Digitalesticker.nl aan sponsoring?
    • Regelmatig krijgen wij verzoeken voor sponsoring door middel van het gratis of met korting leveren van stickers of een linkvermelding op je website.

      Voor zowel bedrijven als goede doelen voeren wij hiervoor een sponsorbeleid.

Staat jouw vraag hier niet bij?

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het onderstaande telefoonnummer of het contactformulier. Wij beantwoorden e-mails altijd zo vlug mogelijk.